COUNTRIES(PROJE ORTAKLARI)
Türkiye, Tunisia,Greece,Jordan(Türkiye,Tunus,Yunanistan, Ürdün)
PROJEHAKKINDA
Bu eTwinning projesi, çeşitli ülkelerden ve okullardan14-18 yaş arası lise öğrencilerini hedeflemektedir.Temel amaç,katılımcılara dijital vatandaşlık kavramını keşfetme ve benimseme,dijitaldünya da etik davranışı ve güvenli uygulamaları teşvik etme konusunda rehberlik etmektir.Birdiziişbirlikçietkinlikvetartışmasayesindeöğrencilerdijitaletik,sibergüvenlikvesiberzorbalıklamücadelegibikonulardadahaderinbiranlayışkazandılar.Projeaynızamandaöğrencileriniletişimveteknolojibecerilerinigeliştirmeyidehedefliyor.Katılımcılar,farklıkültürelveeğitimselgeçmişleresahipakranlarıylaetkileşimkurmafırsatlarıbuldular.1haftaboyuncakatılımcılar,dijitalgüvenlikinfografikleri,işbirlikçisunumlarvekapsamlıbir"DijitalVatandaşlıke-Kitabı"gibiyenilikçiçıktılaroluşturdular.Projeninsonundakatılımcılar,dijitalalandasorumlulukveetikduygusugeliştirmeninyanısırakültürlerarasıanlayışveekipçalışmasıbecerilerikazandılar.Buyetkinlikler,1.yüzyıldaküreselbirvatandaşolmakiçinkritikönemesahiptir.
ABOUTTHEPROJECT
Thise Twinning project target shigh school student saged14-18 from variouscountriesandschools.Themain objectiveistoguideparticipantsinexploringandadoptingtheconceptofdigitalcitisenship,promoting ethical behavior and safe practices in the digital world. Through a series of collaborative activities and discussions, students gained a deeper understanding of topics such as digital ethics, cybersecurity, and combatingcyberbullying.
The project also aims to improve students' communication and technology skills. Participants had opportunitiestointeractwithpeersfromdiverseculturalandeducationalbackgrounds.Over1sweeks, participantscreatedinnovativeoutputssuchasdigitalsafetyinfographics,collaborativepresentations,anda comprehensive "Digital Citisenship eBook".
By the end of the project, participants developed a sense of responsibility and ethics in the digital realm, as well as acquire intercultural understanding and teamwork skills. These competencies are critical for becomingaglobalcitiseninthes1stcentury.